Monday, March 22, 2010

kesibukan adalah...

busy is an option!!!

yess! i agree with this statement...
jgn jadikan SIBUKKK sebagai alasan untuk mengelak sesuatu dlm hidup..
SIBUK adalah lumrah kehidupan...


BUSY body....
BUSY tangan...
BUSY kaki...
BUSY hati??? {ada ke???...}


huh! aku juga seorang yang tidak pernah lekang dari erti KESIBUKAN...
itu pilihan i...
hidup di kesibukan kota juga salah satu pilihan aku..
aku harus terima dan juga harus pandai membahagikan masa aku dengan KESIBUKAN kerja dan juga KESIBUKAN kota, KESIBUKAN hati, dan juga KESIBUKAN peribadi...
aku yang pilih ini semua...
ini lah jalan hidup aku sejak segala urusan hidup aku, aku tanggung sendiri...jauh dari ibu bapa juga pilihan aku...adakah aku harus beri alasan SIBUK untuk tidak pulang ke kampung...kdg2 iya...
tetapi jgn gunakan perkataan SIBUK sebagai kekerapan alasan...
hati kita tidak tenang, malah yg lebih buruk org lain juga tidak tenang...adekah kite terpikir orang lain juga SIBUK..
tapi, kenapa mereka boleh membahagikan masa mereka sewajarnya...kepada org yang mereka kasihi...orang yang mereka disayangi...dan juga pasangan mereka???
tidakkah kita terpikir cara mereka bahagikan ini semua???

dengan kesibukan yg aku ade, selalu aku pikirkan hati dan perasaan
orang yang sgt dekat dengan aku...
famili aku, orang yang duduk melekat n yang aku tempekkan kat HATI aku nih...

bila puas aku pikirkan...

dalam hidup kita, kita tak boleh mengelak dari KESIBUKAN...


apa yang penting cara kita membahagikan masa...

zaman sekarang kdg2 SIBUK lah yang buat hidup kita lebih senang...
kenapa????
yelah...kerana SIBUK yang dtg dalam hidup inilah yang menjadi sumber kewangan kita...
kerana SIBUK yang menjadi pilihan hati ini lah yang menjadikan kita lebih rapat dengan pasangan kita...

dan kerana SIBUK yang satu ni lah kita tercari2 ruang untuk ada masa yang lebih berkualiti untuk kita spent bersama pasangan atau org yang kita sangat sayang,,,
sometimes kerana SIBUK yang satu ini yang membuat kita sangat dekat dengan org2 yang kita kasihi dan sayangi...

dan kerana sibuk yg satu ini juga yg membuat kita ada kalanya bertegang urat...
[beb! yg ini, cuba kita elakkan sebolehnya ok????]

fuhh!! sibuknya!!!

apa2 pon di bawah ini adalah perkara yang membuat kan aku selalu SIBUK dengan kehidupan aku yang sementara di dunia ALLAH ini...

1. first: kesibukan bersama family
... {belum kawen seharusnya sibok dgn family kan???}




masing2 nampak sibuk kan???
{kami yg sibuk di hari raya}

{okeh! cun dah siap susun...:)}

2. kedua: sibuknya aku dengan sang kekasih hati...
{dah kawen sure berganda2 seboknye kan???}_ agak2nya mampukah kita menempuhnya???syg ada jawapan tak???
manusia yg satu ni cukup membuat kan aku sibuk bersamanya...
dia juga buat aku suke dgn kesibukan harian aku bersama dia...
adakah you tahu wahai kekasih hati i???
aku tgh sgt sibuk dgn kamu!!!!

i juga sgt suke bersibuk dgn you!!
{tolong faham pleasseeee^_^}

3. ketiga: sibuk bersama rakan2 :) {syg kwn2 aku semua!!!tanpa mereka hidup ni rase macam dull (bukan kacang DAL ok!) }


alam remaja:

{berkaraoke bersama kwn2 yg aku sygi...}
{kala ini sibuk dgn zaman remaja}


{hangout bersama cik diha comel!}
location: subang parade


{enjoy di F1}
location: sepang
miss da moment much!
[here... i met my boo^_^
]


{sibuk bersama teman kolej}
location: china...
sibuk yg satu ini buat hidup aku lebih warna-warni:)


saat meningkat dewasa:


{berhari-raya bersama teman2}

menghadirkan diri ke majlis kawen rakan baik:)
happy dgn kamu sudah punya anak yg sgtt comel!!
be a good mama ok!

{went to my ex-clasmet weds.}
location: taman getah m'sia

4. keempat: sibuk di alam pekerjaan

{attend dinner} location: 1U hotel

{sibuk sgt ni...preparing exam question} location : office

P/s: kepada sesiapa sahaja, jangan jadikan sibuk sebagai alasan...
sibuk salah satu rutin harian.
tidak kah kita perasan, jika parents selalu ckp sibuk pada anak2 agak2nya terbiar tak hidup anak2 tu nanti..???
oleh itu, jadikan sibuk salah satu cabaran hidup kita...
jangan kerana dek SIBUK inilah kita lupa siapa kita, lupa pada org yg kita sayangi n lebih teruk lagi LUPA DIRI!!!

{tiada kene mengena dengan yg hidup atau pun mati...sekadar mengingatkan diri sendiri yg sering alpa dengan kesibukan harian:)}

p/s: atas cadangan kekasihhati... sibuk yg satu ini amat perlu/amat sangat kita jauhi...
sibok hal org/sibok HAL RUMAHTANGGA org...
beb! lu jaga la lu punya RUMAHTANGGA...jaga lu punya kain sendiri...
jgn banyak sgt selak kain org...
nnti lu biol beb!!! wa tak tipu punya!


No comments:

Popular Posts

JOURNEY OF ♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ahmad Darweesy

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Arissa Nur Dalily

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers