Wednesday, August 25, 2010

ohh...last weekend hari yg memenatkan...memandangkan nk move all my things ke rumah baru so secara kebetulan aku dengan sengaja off-pose! hmm.. sure letih move all my stuff yg byk gile kot. saturday just reached from kampung.drove alone. letih amatlah kan. then dating2 jap. ptg tu balik le umah lame. semalaman hokey packed all those stuff yg melambak nak mam. byk rupanya brg aku. klo sewa lori mau penuh satu lori. ahaha... nasib sang kekasih yg budiman menghulurkan dirinya dan kerah keringat yg patot untuk menolong itu dan ini. haha. so segala kerja saya jadi mudah kerana dia. anyway thanks a lot to his dad coz lend me his car. untuk memudahkan aku move itu n ini. so everything berkenaan punggah memunggah jadi one shot. then on sunday morning before moved kami p beli troli brg supaya everything ran smoothly at the same time less energy. puasa kan?? pas je bli troli sume punggah brg masok kete settle then start moved away to new place. cuaca panas terik gile. terus aku punya hormon pon xstabil la. though tak pose bukan leh makan pon. seb baik sempat bekfes kn. mlmnye tros kene gastrik nak mam n migrain. hamik! 2 in 1 skali. dah la tak boleh tido. sakit ati aku ngan bebudak kat kwsan umah nih. main mercun sampai tgh malam. flat area kot. ko bongok ke apa. bergema la bunyik2 bingit tu. nonstop hokey. kepala dah sakit. perot pon sakit. berkali2 aku tersedar sbb bunyik letop2 mecon budak2 nih. seb aku last day kat sini. klo tak mau aku terkulai lembik.plus terbangon2 dgn perot aku yg memulas2 kan?cirit2 pulak. adei...mmg lembik lah! sok pagi gagahkan badan mandi n drove p keje. kepala da denyut2 cam nak meletop. sampai je opis belek2 henbeg rase nak ketok kepala sendiri. minyak kapak pulak lupa bwk. nak balik umah tak boleh pulak. meeting already planned since last friday. so gagah2 kan bdn nih attend meeting. time meeting pon aku tak bagi respon yang terbaik. 10 patah soklan sepatah je aku jawap. mind dah tak sabar bile la meeting will ended. habs je meeting wat so ever tu aku cabut p klinik. kat klinik menunggu lagi. bese la klinik gomen. patient ramai kakitgn sket. dgn sakit kpala aku lg. nak je serbu bilik Doc tu teros. haha. nasib tak gila lagi. tgu dekat sejam sengah kot. tgk wyg pon dah skerat jalan. klo balik johor dah sampai melaka. heshhh...baziq masa tui. sampai turn jumpa doc bontot ni tak sampi 2 minit pon cecah kusi dlm bilik doc tuh. cek aku gitu2 je. then assign ubat itu ini. dptla ubat gastrik n panadol. hmm...teros cabut balik umah.bilik dah berserabut nak mam. pindah2 tak kemas2 lagi. last nye amik bantal tito kat hall. kipas pulak lembik je. terkulai2 je die nak pusing. berpeloh2 tito.letih+sakit kepala+gastrik lantak je la tido.



itulah kisah 2, 3 hari lepas. hari ni masuk opis boss aku tny
boss: "u ni mmg ade migrain ke?"
aku: "yup.boleh la nak kata gitu."
boss: "kerap ke ?"
aku: "it depends on cuaca and emotion."
boss: "ohhh..ok!takkan baru kije dah migrain kot?"
aku: "no lah. mayb bcz of cuaca i guess." - ceh murni gile alasan wa ckp lu.



minggu ni lepas je meeting last monday tmpat aku adalah sepenuhnya tempat aku. no longer sharing. so kene independent la maknanya. so first task deal with one of the prof ni. k fine. last tuesday lagi dah start keep in touch with that educated women nih. then this morning mintak kontek number pulak. fine atas dasar kije aku bg. bg num opis je pun.haha. then pas sending mail p la dgr ceramah stress. haha. dekat 2 jam sengah attend that ceramah. blik desk tgk pc dpt mail lagi. dr same flurr. emel yg emosi kot. i've been called u so many times in pass few hour. but can't get u. pls call me back. then dgn hati tulus n suci dr stress sebentar td tibe2 jd stress. sbbnye: dpt je mail aku teros call this person. tak sempat nak kata aku die sembur aku mcam2. mengglabah la aku. aku yg tak tau ke atau apa. bila pk2 balik apa kaitan nye cerita2 ko dgn aku kan? hello...what ever story tu takde kene mengena langsung dgn aku hokey. gigil geram satu badan nih lepas letak phone call. bsabaq nih. text sang kekasih. then die bg nasehat.."bulan ramadhan ni yg. bykkan bersabar.". baiklah. but the prob yg, hati i geram nih. hm...then after lunch time discuss dgn boss pertaining this matter. die pon bg ide nak anta emel balas balik die. fine. did already. tgu jela respon dr this flurr nih besok! geram! suke2 nak marah org nak tunjuk kuasa n emosi yg melanda diri tu kan.seb ko ade status. klo anak murid aku lama dah aku maki balik. kurang sopan. though aku lagi muda n kurang taraf education dari ko jgn la gitu gamaknya perangai. aku pon buat keje yg nak memudahkan program ko!hm..manusia skg. mcm kerenah.



itu hal pejabat aku untuk hari nih...and petang tgh lepak2 mgadap tibi sementara nak tgu waktu buka i got called from one of my best friend. in sudden okey. lama tak dgr brita die lepas kahwen aritu..die wish congrats kat aku. dah basi la beb! p xpe. i knew u r busy too...di mahapkan. at the same time menyampaikan berita gembira. katanya dah ada insan lagi sorang dalam hidop die n husband. i'm sooo ssooo happy to hear that my memes fren...!!!ehee...tak sangka!sangat aktif korang!hehe..congrats to u n husband!!murah rezeki ko...aku doakan segala2nya berjalan lancar.n murah rezeki n perjalanan hidop suami isteri korang. sukee:) take a very good care of urself hokey. going to miss u n kwn2 yg lain. harap2 boleh plan berbuke pose same2...nnti kita plan ok!!!mishh u...

No comments:

Popular Posts

JOURNEY OF ♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ahmad Darweesy

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Arissa Nur Dalily

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers