Monday, August 08, 2011

Duit Raya : Bonus setengah bulan untuk penjawat awam, RM500 untuk pesara

Assalamualaikum.w.b.t.

Alhamdullillah syukur. Selepas datang segala kesulitan, Allah turunkan pula kesenangan/kemudahan. :)
Harap-harap ura-ura nak dapat sebulan bonus untuk tahun baru betul-betul terjadi. Perhaps! its could be reality... Selepas tengok status semua org kat Fb rata-rata duk citer pasal bonus raya 1/2month salary. Aku terus... WHAT???? aritu dengar-dengar sekdar RM500 macam tahun2 lepas. Ahernya, Nah!! terus gigih cari bukti berita ini:

*******


KUALA LUMPUR: Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ini. 

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.


Katanya, bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara. 

Perdana Menteri berkata, kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri. 

"Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajian penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga satu penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam," katanya. 

Najib berkata, pemberian bonus dan bayaran khas itu akan membabitkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion. - BERNAMA 

*******
Thanks BERNAMA for this impressive news!

NotaHati: Syukran Ya Allah. Boleh la aku buat tambah duit tabung kan? 

5 comments:

newblogger said...

kalo betol pat bonus, bole mntak duit rye la kat CNK
hehheheh...

Baju Kurung Budak said...

Salam.
Tahniah kepada kakitangan kerajaan.
Cuma kasian kepada yang berpendapatan rendah. RM500 tu kat KL ni mana cukup nak beli apa pun?

CNK said...

@newblogger: wahh! giteww... inshallah. murah rezeki adalah tuuu :)

CNK said...

@Baju Kurung Budak: alhamdullillah syukur ada dapat. daripada tak dapat langsung. inshallah kalau perbelanjaan tu umpama mengukur baju dibadan sendiri. inshallah cukup :) cnk bersyukur sgt. dapat menambah dan tampal mana2 tabung yang lubang2 tu.hihih :)

mizzkechique said...

best la ko kan.. aku xdpt pun.. sedey.. hukhuk

Popular Posts

JOURNEY OF ♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ahmad Darweesy

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Arissa Nur Dalily

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers