Monday, January 23, 2012

Tiba-tiba terbaca entry lama. Akhirnya semua tinggal kenangan tak berapa nak manis. Selamat tinggal kenangan itu.

Entry lama dulu [maksud, dah lama sangat]
Nak baca? 
Sila klik SINI.


Dulu memang pernah mengidam nak pakai produk ini.
Produk CLINIQUE.
Dengar dari kata-kata orang, MACAM bagus.
Tengok hasil orang pakai MACAM ok.
Walhal sudah lama pasang niat untuk pakai.
Walau harganya tidaklah economy.
Kerana ingin mencuba ku turutkan jua.
Akhirnya bila aku sendiri pakai.
Seminggu, masih belum ada side effect.
Dua minggu, muka dah mula tunjuk effect.
Effect yang paling aku TAK suka.
Habis muka keluar segala macam mak nenek jerawat!


Setelah cuba untuk gigih maintain produk ini, Clinique
[1set: Facial, Moisturizer, Toner]. 
Akhirnya aku kecundang jua.
Dekat setahun jugak pakai.
Aku give-up


Mula-mula aku berhenti pakai Moisturizer.
Kembali pakai produk lama.
OLAY. 
Pakai sejak sekolah lagi.
Inilah yang paling serasi dengan kulit.
Ini memang economy.



Selepas dekat dua tahun consume produk ini [Clinique],
aku nekad untuk tukar facial pulak kepada yang lama.
NEUTROGENA.
Sudahnya, Neutrogena juga yang paling aku suka.
Memang sangat economy.
Sudah dua kali economy.
Bermaksud = Penjimatan hebat!


Nasib toner masih boleh kekal pakai CLINIQUE.
Kalau tidak,
Memang MEMBAZIR.
Sebab aku beli 200ml untuk refill itu hari.


Konklusi, tak semua produk CLINIQUE kena dengan JIWA aku [fullstop!]


p/s: Entry ini bukan untuk promote skincare product. Sekadar teringat kisah aku dengan product CLINIQUE. 

Itu sahaja.



No comments:

Popular Posts

JOURNEY OF ♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ahmad Darweesy

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Arissa Nur Dalily

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers